Utisci klijenata

  • top_alcoa_logo_wide

    "U jesen 2009. godine, fluktuacija u našoj kompaniji je dostigla nivo od 25 % u roku od 6 meseci. Takođe, nekoliko ključnih ljudi je napustilo kompaniju, što je prouzrokovalo velike probleme za naše poslovanje. U tom trenutku smo odlučili da započnemo program za Upravljanje talentima i Zadržavanje ključnih zaposlenih. Projekat je započet radionicama i konslatingom, uz angažovanje kompletnog rukovodstva. Smatrao sam da su merljivost i rezultati programa najznačajniji aspekti i iz tog razloga smo definisali konkretne ciljeve na samom početku, dok smo merenja vršili tokom čitave realizacije programa. Očekivali smo od Develora da uvede značajne izmene u polju ključnih indikatora učinka koje smo postavili. Njihov zadatak je bio da smanje fluktuaciju zaposlenih (koja je bila 25 % u drugoj polovini 2009. godine) na ispod 10 %, kao i da poboljša indeks zadovoljstva zaposlenih koji je bio 48 %. Rezultati su veoma brzo postali vidljivi. U prvoj polovini 2010. godine fluktuacija zaposlenih je bila 5 %, a po anketi o zadovoljstvu zaposlenih pomerili smo se sa poslednjeg na prvo mesto na internacionalnom nivou, sa rezultatom od 76 %. Sve ovo se dogodilo u roku od 6 meseci nakon početka projekta. Na osnovu ovih opipljivih rezultata nastavili smo saradnju sa Develorom koja i danas traje.”

  • ZentivaProdaja generečkih proizvoda na visoko konkuretnom tržištu zahteva inteligentan pristup. Kao i druge farmaceutske kompanije koje se bave generičkim proizvodima, i Zentiva je oduvek težila zadovoljavanju potreba kupaca, proizvodnji kvalitetnih i pristupačnih lekova, i angažovanju najboljih stručnjaka. Zahvaljujući Develorovom alatu „Insights Discovery” stručni saradnici Zentive su uspeli da maksimalno zadovolje sve klijente kompanije. „Insights Discovery” je doveo do toga da naši zaposleni steknu izuzetnu sposobnost prepoznavanja potreba kupaca, kao i da im pruže uslugu vrhunskog kvaliteta.”
  • allianz

    "Razvojni program za operatore “call centra” koji je sproveo Develor Slovačka imao je veoma pozitivan uticaj na povećanje kvaliteta usluga i znatno ojačao prodajne veštine naših operatera. Obuke zasnovane na potrebama naših operatera odražavle su veliko iskustvo trenera u oblastima osiguranja i telefonske prodaje i pružanja usluga. Vrlo rado ćemo ponovo sarađivati sa Develorom u budućnosti.”

  • magyarcom

    U okviru našeg razvojnog programa na engleskom jeziku, Develor je bio naš partner- saradnik u kreiranju i razvoju Interkulturalnog trening kursa. Razvojem ovog programa, ideja koju smo dugo predviđali se realizovala.

    Kvaliteti koji karakterišu Develor su profesionalizam, kredibilitet i efektivnost.

    Profesionalizam – jer pružaju savremeno, prilagođeno i visoko kvalitetno znanje, u potpunosti odgovarajući na naše potrebe.

    Kredibilitet – jer oformili stav i pristup, uključujući učesnike u program na interaktivan način, zasnovan na primerima iz realnog života i ličnog iskustva

    Efektivnost – jer su naše kolege ne samo prezadovoljne obukom kao takvom, već i njenim efektima – oni su kroz obuku stekli znanje o alatima i metodama koje mogu da primenjuju u različitim situacijama i dobiju merljive rezultate.

    Stoga, verujemo da ćemo imati prilike ponovo da sarađujemo sa dinamični, veselim i posvećenim timom Develora.”

  • Imre Vadász"Sarađivali smo sa Develorom od 2009. godine u okviru programa “Akademija Liderstvo”. Nakon uspešne evaluacije početnog programa, što je bila pametna investicija, inicirali smo program za drugu grupu lidera u 2011. godini. Kada smo pre tri godine tražili partnera koji bi nam pomogao da unapredimo liderske sposobnosti naših zaposlenih bilo nam je važno da pronađemo organizaciju koja je u stanju da: - Realizuje programe visokog kaliteta na svim našim glavnim tržištima. - Sarađuje sa nama na fleksibilan i poslovno orijentisan način u cilju stvarnog unapređenja kompetencija zaposlenih, a ne samo jednostavnog izvođenja programa obuke. - Obezbedi da sadržaj programa i način izvođenja pruža rešenje koje je u skladu sa organizacionom kulturom i procesima naše kompanije - Primeni i upordi različite alate i metode – concept 360 fidbek pre i posle završetka obuke, internet i alate koji se primenjuju uživo na obuci, modularnu strukturu programa, koučing, intervjue sa liderima, itd. u cilju postizanja maksimalne efektivnosti. ... Veoma smo zadovoljni saradnjom sa Develorom, jer u potpunosti zadovoljavaju sve naše zahteve, i uz to su veoma etični i teže ostvarivanju digoročne saradnje sa klijentom.”
  • Julia Ivanovicova “Izabrali smo Develor kako bismo obezbedili razvoj naših internih trenera, predavača i razvojnih menadžera. Cilj nam je bio da unapredimo njihove veštine u oblasti identifikovanja potrebe za obukom, pripreme razvojnih aktivnosti, procene uticaja različitih faktora na razvoj organizacije, kao i praktičnu realizaciju rezultata procene. Naš primarni cilj je bio da postignemo maksimalnu moguću efikasnost u obuci ljudskih resursa, i na taj način pružimo podršku u primeni strategije naše organizacije. Naša očekivanja su bila da nakon pohađanja programa obuke naše kolege unaprede svoja konsultantska znanja kako bi efikasnije sarađivali sa našim internim klijentima. Jedna od komponenti programa bila je implementacija internih prijekata u okviru VUB grupacije za različite ciljne grupe tokom koje su naši interni treneri imali mogućnost da se konsultuju sa Develorovim trenerom u vezi sa metodama koje primenjuje. Na ovaj način obuka je imala mnogo veći efekat na razvoj naše organizacije u poređenju sa konvencionalnom obukom. Trener je bio fokusiran ne samo na teoretsko prenošenje novih znanja i veština, već i na njihovu praktičnu primenu. Smatramo da je saradnja sa Develorom bila na izuzetno visokom profesionalnom nivou i nameravamo da je nastavimo u cilju sistematskog i permanentnog vršenja uticaja na razvoj naših zaposlenih i menadžera.”
  • INGTokom 2010. godine kompanija ING Penzijski fond organizovala je programe obuka za svoje zaposlene i agente. Naš partner u ovom projektu bio je Develor Bugarska.

    Utiske o Develoru stekla sam iz našeg zajedničkog rada na pripremi dokumenata za prijavu na program, postavljanja ciljeva obuke, njihovog ostvarivanja i finalizacije projekta. Inicijalna očekivanja naše kompanije su se menjala tokom procesa analiza potreba. Partneri iz Develora su na veoma stručan način proširili naše vidike, i uspeli da definišu oblasti na koje treba da se posebno usredredimo. Obuke su bile fokusirane na praksu i raznolikost situacionih modula i sprovela su ih tri trenera. Osim mojih ličnih pozitivnih utisaka o radu trenera Todora Todorova, mogu reći da su i moje kolege stekle odličan utisak i o drugim trenerima.

    Godinu dana nakon završetka obuke, mi i dalje interno komentarišemo Insights” profile koje su svi učesnici dobili. Ocenjujem projekat najvišom ocenom, naročito način na koji su nam Develorovi stručnjaci pomogli da jasnije definišemo granice u određenim oblastima, a najviše od svega to što danas posedujemo znanje o najboljem načinu za upravljanje svojim prodajnim veštinama i očekivanjima.”

  • Spas Velinov “Dana 19.11.2010, organizovali smo tim bilding za zaposlene u službi planiranja i upravljanja mrežnim uslugama. Naš partner u tom procesu bio je Develor Bugarska. Odlučili smo se za Develor jer smo želeli da dobijemo nešto više od običnih takmičarskih igara. Glavni cilj trenera bio je osmisle program koji je zabavan, ali istovremeno i edukativnog karaktera i omogućava diskusije na ozbiljne teme. Kao rezulatat imali smo spontane i veoma korisne razgovore među učesnicima nakon što su sebe doživeli u okruženju gde su igrali različite uloge koje su bile analogne njihovom svakodnevnim poslovima. Program je ostvario postavljene ciljeve i dobio sve pohvale od strane učesnika.”
  • BAT

    "Sa naše tačke gledišta, Develor je pouzdan partner na koga uvek možemo da računamo ukoliko nam treba visok nivo kreativnosti u oblasti programa za visoki menadžment. Efektivnost, dinamičnost i pravi timski rad su obeležja njihovog rada. Iz tog razloga već godinama u kontinuitetu sarađujemo sa Develorom.”

       
  • RockPoint"Izabrali smo Develor za potrebe razvoja i poboljšanja maloprodajnog standarda, sprovođenja obuka, i programa “Tajni kupac” u našim prodavnicama. Cenim to što je tim iz Develora zaista izdvojio potrebno vreme da sasluša naše potrebe i na osnovu toga kreira programe prilagođene našoj kompaniji. Takođe, svi treneri su veliki profesionalci sa izvanrednim prodajnim iskustvom. Ono što najviše cenim je to što nam je nakon završetka programa obuke Develor pomogao da od određenog broja naših zaposlenih napravimo interne trenere sprovodeći niz TTT (Train The Trainer – Obuči Trenera) obuka, a pored toga nam je obezbedio i materijale posebno priagođene potrebama naše kompanije. Zahvaljujući ovome mi samostalno možemo da ispunimo 90 % naših potreba kada je u pitanju obuka zaposlenih. Rezultati govore sami za sebe – nakon dvogodišnje saradnje sa Develorom, naša kompanija je dospela na prvo mesto u oblastima brige o kupcima i veština prodaje, što je pokazalo nezavisno istraživanje maloprodaja sportske opreme u Českoj Republici, u kome smo prestigli mnoge međunarodne sportske brendove.”
  • confal

    "Radimo sa Develorom od 2010. godine. Cilj uspostavljanja ove saradnje bio je pružanje podrške operativnom sektoru kompanije Confal, između ostalog i putem uvođenja promena u sistem motivisanja zaposlenih. U okviru projekta, Develorovi treneri i konsultanti su prvenstveno bili usredsređeni na unapređivanje sistema nagrađivanja, promenu organizacione strukture (što je takođe podrazumevalo nove opise poslova) kao i uvođenje novih standarda u segmentu timskog rada. Develorovi konsultanti su predložili korišćenje koncepta“timskog sociomapiranja” koji u sebi sadrži višebojnu mapu koja na efektivan način daje individualne rezultate za sve članove tima. Rukovodstvo organizacije, uz pomoć konsultanata, ima mogućnost da pomoću ove mape stekne uvid u jedisntvo tima, učestalost i kvalitet komunikacije, kao trenutni nivo interakcije. Dubljom analizom ove mape moguće je naknadno uraditi evaluaciju efekata realizovanih izmena, tokom trajanja projekta, kao i identifikovati oblasti za dalja poboljšanja. Svi učesnici su prihvatili svoje rezultate, kao i sam koncept, veoma pozitivno i otvoreno. Zahvaljujući ovim mapama mogli smo da organizujemo konstruktivne diskusije na različite teme koje do tada nismo bili u stanju da definišemo, niti da o njima imamo razmenu mišeljenja. Smatramo da je izabrani metod veoma dobar i planiramo da i u budućnosti ponovo koristimo ovaj koncept.”

  • prva-stavebna-sporitelna-logo

    "Kompanija Prvá stavebná sporiteľňa je ranije sarađivala sa Develorom na određenim razvojnim projektima. Iznova i iznova, oni su nam dokazivali da imaju najprofesionalniji pristup koji nije fokusiran isključivo na prezentovanje određene teme. Cenimo inspirativnu komunikaciju koja vlada tokom pripreme treninga, njihovog sprovođenja, ali i preporuke i savete za dalje korake koji bi trebalo da se preduzmu.

    Tokom 2009. i 2010. godine sarađivali smo sa Develorom u okviru obuke našeg menadžerskog osoblja kako bismo ih pripremili za ulogu ocenjivača u procesu uvođenja MbO (Management by Objectives - upravljanja u skladu sa postavljenim ciljevima). Izuzetno cenimo saradnju sa gđom Kinga Novotná i trenerom, gđom Martina Georgievová tokom pripreme obuka. Tokom prve faze pomogle su nam da obučimo menadžere za „postavljanje ciljeva u okviru MbO sistema”, što na individualnom, što na nivou tima. Tokom obuka, gđa Georgievová je uspela da na jednostavan način objasni učesnicima princip i upotrebu “raščlanjivanja ciljeva”. U radionici koja je usledila, trener je preuzeo ulogu domaćina, pomažući budućim ocenjivačima u diskusiji o glavnim stavkama, da odgovore na individualna pitanja i ujedine različita mišljenja i pristupe. Na narednoj obuci, održanoj neposredno pre Mbo intervjua, gđa Georgievová je sa menadžerima vežbala pripremu i realizaciju intervjua, i ukazala im na prepreke i probleme sa kojima mogu biti suočeni. Nakon sprovođenja procesa ocenjivanja u kompaniji, Kinga Novotná i Martina Georgievová su nam pomogle da implementiramo i evaluiramo Mbo proces ocenjivanja, uz pomoć upitnika i za ocenjivače, i za ocenjivane. Njihovi saveti, komentari i rezultati ankete pomogli su nam da sprovedemo promene koje su ubrzo nakon toga bile implementirane u naš sistem ocenjivanja.

    Cenimo složen pristup koji Develor ima i mogućnost da predvidi tok procesa od početka do kraja, kao i njihovo zalaganje za evaluaciju naše međusobne saradnje.”

  • Monika Kravarikova "Moje prvo iskustvo sa Develorom bila je organizacija događaja za Schneider Electric sa glavnim ciljem pružanja podrške većoj timskoj koheziji. Na osnovu analize potreba naše kompanije i naših očekivanja, Develor je predložio “Insights” – alat za procenu tipologije ličnosti. Program je osmišljen u potpunosti u skladu sa našim potrebama, kako u pogledu organizacije, tako i u pogledu korišćenja stranih jezika (neki od učesnika su bili stranci), uzimajući u obzir veliki broj učesnika i lokaciju događaja. Obuku “Insights” su sproveli sledeći treneri: Kinga Novotná, Milan Zekucia, Martina Georgievová, Vladimír Rýpal i Dana Nemčická, koji su uspeli da zadrže pažnju učesnika i inspirišu ih da bolje razumeju sebe i svoje kolege. Po završetku ovog događaja dobila sam pozitivan fidbek ne samo od naših zaposlenih, već i od rukovodstva. Develor je predložio da se organizuje drugi deo ovog događaja – program aktivnosti na otvorenom prostoru – što je takođe obavljeno na najvišem poslovnom nivou. Nakon ovog prvog pozitivnog iskustva, tražila sam od Develora da pripremi obuku iz oblasti prezentacionih veština za izabranu grupu zaposlenih koji su su stalnom kontaktu sa eksternim klijentima. Obuku je izvela Martina Georgievová, tako što je spojila teoriju i praksu na veoma uspešan način. Moram da pohvalim njenu stručnost i adekvatnu pripremu za obuku, izvođenje iste, kao i način neposrednog davanja povratnih informacija učesnicima tokom vežbi. Evaluacije koje sam dobila od učesnika su me uverile da, ukoliko budemo imali potrebu za dodatnim razvojem naših zaposlenih u budućnosoi, rado ću ponovo angažovati Develor.”
  • Edenred

    "Edenred sarađuje sa Develorom od juna 2010. godine u oblasti programa obuke i razvoja rukovodećeg tima. Izabrali smo Develor zbog izuzetne stručnosti zaposlenih, profesionalnog pristupa, i što je najvažnije zbog njihove sposobnosti da pažljivo saslušaju naše potrebe i kapaciteta da prilagode svoje materijale posebnim zahtevima naše kompanije. Develor Slovačka je pokazao svoju izuzetnu sposobnost prilgođavanja svojih materijala i izvođenja obuke potrebama naše organizacije i tako nam pomogao da odgovorimo na različite organizacione izazove. Tokom 2011. godine realizovali smo program obuke rukovodstva definisan u saradnji sa Develorom kroz implementaciju koncepta 360 fidbek. Ovaj program je pomogao našoj organizaciji da definiše prioritete, prepozna individualne razvojne potrebe menadžera, i omogućio da osmislimo program razvoja pojedinaca. Istovremeno, tokom 2011. godine Develor je organizovao obuku iz prodaje za naše saradnike na terenu, kao i koučing za menadžere u prodaji. U prošlosti smo često organizovali različite obuke iz prodaje koje nisu davale željene rezultate, niti su nudile dalji plan razvoja. U okviru ove obuke Develor je stavio akcenat ne samo na konvencionalnu prodaju, već je program prilagodio potrebama menadžera i zasnovao ga na njihovim iskustvima iz prakse. Zahvaljujući ovoj obuci njihovi prodajni timovi su stekli više samopouzdanja jer se u kontinuitetu organizuju timski sastanci na kojima se analiziraju planovi prodaje. Istovremeno, menadžeri su usvojili tehnike za davanje povratnih informacija svojim zaposlenima nakon prodajnih poseta, što rezultira povećanjem učinka prodajnih timova. Develor je pokazao izuzetnu sposobnost pružanja podrške našoj organizaciji sa aspekta unapređenja veština menadžera, kao i oblasti prodajnih tehnika.”

  • AIIData

    "…Develor Bugarska, a posebno Gergana poseduje temeljno znanje i veštine i u profesionalnom i u interpersonalnom smislu. Ona je aktivno asistirala u strateškom pozicioniranju zajedno sa kadrovskom službom, kao savetnik u različitim aspektima procesa upravljanja. Gerganin rad je bio neprocenjiv -  aktivno je pružala podršku u identifikovanju, analizi i primeni različitih strategija i inicijativa usmerenih na zaposlene u kompaniji. Tokom naše saradnje, ona je pokazala izuzetno razumevanje procesa, odnosa i dinamike organizacije, ciljeva i metodologije za njhovo ostvarivanje, uloge i odgovornosti menadžmenta u zaposlenih na svim nivoima..."

  • Katarina Jablonska"Sarađujemo sa Develorom u oblasti programa obuka za zaposlene zadužene za podršku kulturnih promena širom regiona Centralne Evrope u kojem Soni posluje. Od samog početka naše saradnje, Develorov tim je sa nama radio na dizajniranju programa obuke, kao i na izvođenju iste, pokazavši izuzetan profesionalizam, inovativan pristup i veštine obučavanja na visokom nivou. Pored toga, angažovali smo Develor i prilikom održavanja nekoliko “tim bilding” događaja koji su nam pomogli da izgradimo pozitivan duh među zaposlenima, kojima se svaki od ovih programa jako dopao. Radujemo se budućoj saradnji sa Develorom.”
  • T mobile

    Započeli smo saradnju sa Develorom na osnovu javnog tendera sprovedenog u prvoj polovini 2006.godine. Develor se pokazao uspešnim u oblastima razvoja menadžerskih sposobnosti, “soft skills” i razvoja kompetencija supervizora. Trenutno smo u procesu započinjanja saradnje u oblasti razvoja veština naših internih trenera. Naša saradnja sa Develorom je visoko efektivna na svim poljima. Njihovi programi u potpunosti zadovoljavaju naše potrebe kada je obuka u pitanju i donose  kompaniji veliku dodatnu vrednost, koja je ključna za ostvarivanje naše misije -  “Biti najprepoznatljivija kompanija u polju pružanja usluga.”

    Prednostima Develora smatramo sledeće:

    • Visok kvalitet predavačkih sposobnosti trenera, njihovih veština i ličnog praktičnog iskustva.
    • Visok kvalitet sadržaja obuke i upotrebljenih metoda obučavanja, a povrh svega“personalizovanih” studija slučaja, igara uloga, i delova iz filmova koji se koriste tokom obuke.
  • Holcim „Develor Bugarska je tokom 2008. godine radio sa nama na projektu koji je obuhvatao programe Razvoja veština upravljanja, Obučavanja trenera (TTT), Razvoja veština prodaje i 360o fidbek. Glavni fokus u programu razvoja veština upravljanja bio je postavljanje ciljeva i povećanje učinka zaposlenih. Develor tim je kroz ovaj projekat uspeo da prilagodi teorijske modele svakodnevnom radnom životu učesnika korsiteći realne primere i vežbe. Takođe, veoma korisno je bilo i njihovo lično iskustvo u rukovođenju, jer su tako mogli da daju ubedljive i korisne odgovore na pitanja učesnika.”
  • UPC

    "Tokom proteklih par godina, osoblje Develora je odigralo bitnu ulogu u obučavanju naših lidera. Toplo preporučujemo njihov program “Akademija Liderstva” koji je veoma koristan za sve novopostavljene lidere.”

  • "Naša saradnja sa Develorom počela je pre tri i po godine. Od početka saradnje, od Develora smo dobijali samo visoko kvalitetnu uslugu, usmerenu na potrebe klijenta. Ovo se ne odnosi na njihove standardne trening kurseve za razvoj “soft skills”, već i na programe “kombinovanog profila” kao što su njihove ekonomične radionice. Kao rezultat ovih programa obuka, smanjenje inventara bilo je primetno, čak i u pogledu velikih brojeva. Ovaj pozitivan efekat je bio dugoročan.”

  • Tchibo"Develor nam je mnogo pomogao, posebno u pogledu razvoja veština, i to zahvaljujući razumevanju naših potreba i očekivanja. Oni uvek znaju šta, kada i kako da urade. Prilikom svake saradnje dobijali smo uslugu jednako dobrog kvaliteta: pouzdani su, fleksibilni i brzi. Uz develor, sve je moguće."
  • DSKbank.jpg "DSK Banka i Develor Bugarska su realizovali dva različita projekta u oblasti obuke zaposlenih i njihovih menadžera, u mreži filijala DSK Banke. Zahvaljujući svom ogromnom iskustvu, Todor Todorov je dao veliki doprinos u uspešnoj relizaciji ovih obuka koristeći praktične primere, studije slučaja, koji su bili zasnovani na iskustvima učesnika iz njihovog svakodnevnog rada. Projektima su bili obuhvaćeni i stručnjaci banke koji su bili u direktnom kontaktu sa klijentima Teme obuke su bile: 1) “Stav u procesu prodaje” 2) “Aktivna prodaja”.

    Zahvaljujući svom profesionalnom stavu prema učesnicima obuke i odličnoj pripremi zasnovanoj na potrebama DSK Banke, treneri su dali ogroman doprinos uspešnom izvođenju obuka. Drugim rečima, tokom obuke oni su koristili praktične primere i studije slučajeva koji su bili bliski svakodnevnom radu učesnika.”

  • Krisztina LangNaša kompanija ima približno oko 100 zaposlenih. Osim vođenja dve topionice, bavimo se i prodajom metala. Ove godine (2009.) Develor je sproveo program „Akademija Liderstva” za naše menadžere i program razvoja prodajnih veština za naše menadžere prodaje. Oba programa bila su zasnovana na analizama potreba i prilagođena okolnostima i okruženju naše kompanije. Jedan deo edukacije finansirao je Nacionalni projekat XI /EU fond/, delom zahvaljujući profesionalnom rukovođenju Develora. Rezultati evaluacija interaktivnih obuka prevazišli su sva očekivanja. Učesnici su takođe dali visoku ocenu za kvalitet i profesionalne veštine trenera, koji je često koristio realne životne primere, simulacije ili vežbe.”

  • VinciparkNakon nekoliko programa obuka koje su za našu kompaniju održale različite kompanije, kolebala sam se da li će ovo ponovo biti izgubljeno vreme, ili će ipak doneti  nešto korisno učesnicima. Stekla sam utisak da je često teško primeniti znanje stečeno na obukama u svakodnevnom radu. Iz toga razloga mi je gotovo uvek teško da odlučim da li uopšte da prisustvujem obuci. Međutim, nakon Develorovih treninga, moram da kažem da sam promenila svoje mišljenje o programima obuka obzirom na to da je njihov tim uspeo da obogati i razvije uvid zaposlenih u sopstvene aktivnosti, aktivnosti svojih kolega i poslovnih partnera i pozotovno uticali na njihove radne navike. Develor nas nije razočarao."
  • lavena

    “Nakon obavljanja preliminarih konsultacija sa Develorom, usaglasili smo se oko najadekvatnijeg oblika aktivnosti koje treba da realizujemo sa našim timom početkom 2012. godine u cilju rešavanja različitih problema zaposlenih, sa različitim odgovornostima, predrasudama i karakterima. I pored toga što su neki učesnici bili skeptični, Develor je odlično uradio svoj posao:

    - [they] uspeli su da uključe, zadrže pažnju i motivišu i najskeptičnije učesnike;

    - [they]